Escrocheria online

18/05/2018

Site-urile şi emailurile înşelătoare

Emailurile înșelătoare sunt deseori folosite pentru a vă convinge să plătiți pentru oferte false – câștiguri de premii, loterii frauduloase sau procurarea bunurilor de proastă calitate. Fiți foarte precauți în privința emailurilor de la persoane sau companii pe care nu le cunoașteți, în special acele care vă promit bani, avantaje și oferte atractive. Emailurile neașteptate de la banca sau instituția Dvs. financiară sunt de asemenea suspicioase. Nu uitați că băncile nu fac afaceri prin internet și nu cer informații confidențiale prin email, cum ar fi parola Dvs. sau schimbarea acesteia. Escrocii investesc mulți bani și timp pentru ca site-urile web și email-urile să pară credibile. Nu vă lăsați păcăliți, fiți precauți și veți fi în siguranță!

Sfaturi cheie

  • Fiți prudent la descărcarea oricărui atașament sau fișier din emailurile pe care le primiți, indiferent de expeditor.
  • Asigurați-vă că aveți instalate pe computer produse antivirus și anti – spyware actuale. Instalați un firewall pe calculatorul dumneavoastră și asigurați-vă că este activat. Ar fi bine să nu ignorați și utilizarea unui filtru spam.
  • Niciodată nu furnizați detalii personale prin intermediul emailurilor sau link-urilor. Dacă nu sunteți sigur, verificați prin telefon compania sau instituția respectivă.
  • Nu răspundeți la emailuri sau mesaje care solicită informații personale sau financiare, și nu accesați pe link-urile din mesaje.

Email-uri de tip phishing (farse)

Emailurile de tip phishing sunt mesajele electronice frauduloase folosite pentru a vă păcăli pentru dezvăluirea datelor cu caracter personal, cum ar fi detalii despre conturi bancare, parole sau numerele cardurilor de credit. Aceste informații ulterior sunt utilizate pentru a retrage bani din contul dvs. sau a face achiziții neautorizate.

Aceste mesaje frauduloase par să vină de la companii legitime, cum ar fi băncile și alte instituții financiare, de la furnizorul de servicii Internet, o agenție guvernamentală, universitatea dumneavoastră sau alte instituții impunătoare.

Sfaturi pentru a evita atacurile de tip phishing

Învățați să recunoașteți emailuri de tip phishing. Aceste emailuri evită să vă spună despre motivul pentru care trebuie să furnizați detalii personale despre login, parola, numărul cardului de credit sau codul PIN prin email. Aceste emailuri deseori ori încearcă să creeze o stare de urgenta, prin a spune lucruri de genul:

  • „contul dumneavoastră va fi închis dacă nu vă logaţi pe … „
  • „un upgrade recent de securitate, trebuie să vă logaţi pentru a vă proteja „, sau
  • „o sumă mare a fost debitată din contul dvs. și trebuie să oferiți detalii despre contul dvs. pentru a confirma că tranzacția este incorectă”.

Este un lucru obișnuit pentru emailurile phishing să conțină link-uri către un site care convinge din start, că vine de la pagina instituției financiare. Tastați întotdeauna adresa cunoscută a site-ului instituției financiare în browser-ul dvs. Niciodată nu utilizați un link către banca dvs. sau filiala de credit care a fost trimis printr-un email – ar putea fi un site phishing.

Fiți atenți cu atașamente din emailuri

Înainte de a descărca orice atașament din email, asigurați-vă că știți sursa atașamentului. Nu este suficient faptul ca un email să provină de la o adresă cunoscută. Spre exemplu, virusul Melissa se răspândește tocmai prin faptul că provine de la adrese familiare. Codul malițios ar putea fi distribuit prin programe amuzante sau ispititoare.

  • Dacă trebuie să deschideți un atașament înainte de a verifica sursa, asigurați-vă că produsele antivirus instalate sunt actualizate. Salvați fișierul pe hard disk și scanați fișierul utilizând produsul antivirus înainte de a-l deschide.
  • Pentru o protecție suplimentară, puteți deconecta computerul Dvs. din rețea înainte de a deschide fișierul.

Dacă este necesar contactați instituția dumneavoastră financiară și schimbați parolele la serviciile online utilizate.